hubspot

Hvordan systematisere salg?

hubspot

Øk Salg med et godt CRM – En Guide for mindre bedrifter i Rogaland

Uansett hvordan kundesegmentet deres ser ut, er det hensiktsmessig å jobbe systematisk med salg.

Effektiv kundehåndtering er avgjørende for suksess. Med et effektivt Customer Relationship Management (CRM) system kan dere strømlinjeforme prosesser, øke produktiviteten og øke salg.

Alle bedrifter må jobbe med salg på ett eller annet nivå. Noen selskaper har hundrevis av kunder mens andre har bare noen titalls.

Det er flere CRM systemer, men vi i Hjelpr har valgt å bruke Hubspot. Gratisversjonen gir deg som liten bedrift i Rogaland muligheten til å profesjonalisere og systematisere ditt salgsarbeid uten systemkostnad.

Her finner dere info om hva som er inkludert i gratisversjonen.

Ser dere at dere har mye glede av Hubspot og har lyst til å legge til flere moduler eller tjenester har Hubspot en rekke gode funksjoner dere kan ta i bruk.

Her er noen grunner til hvorfor bedrifter i Stavanger bør vurdere å ta i bruk HubSpot CRM:

1. Sentralisert Kundehåndtering:

HubSpot CRM gir deg en sentralisert plattform for å lagre, organisere og analysere kundeinformasjon. Dette gjør det enkelt å få tilgang til all nødvendig informasjon på ett sted, slik at du kan tilpasse kommunikasjonen og tilbudene dine basert på individuelle kundebehov. Du kan laste ned appen og scanne inn visittkort rett inn i hubspot. Du kan også lagre informasjon på kundekontakten når du er ute fra kontoret via appen.

2. Etablere salgsprosesser:

Med HubSpot kan dere enkelt og greit lage en salgsplan og pipeline på de personene eller bedriftene som er på “blokken”. Videre kan du sende deg selv påminnelser og automatisere en del prosesser. Å bruke hubspot som kontaktskjema kommer kunden automatisk inn i CRM systemet slik det er lett å følge de opp.

3. Bedre innsikt gjennom analyser:

HubSpot gir automatisk analyser og rapporter slik at din bedrift kan spore salgsytelse, kundeadferd og effektiviteten til markedsføringskampanjer. Denne kan deles opp på avdelinger, salgspersoner med mer. Dette gir god innsikt på en enkel måte.

4. Sporing av kundeinteraksjoner:

Ved å spore alle kundeinteraksjoner er det lettere å følge opp frister og kunder i pipeline. Å lagre informasjon på kundekort gjør det også lettere å tilby bedre service.

5. Effektiv teamkommunikasjon:

HubSpot CRM legger til rette for bedre samarbeid innad i teamet. Det gir muligheten til å dele informasjon, oppgaver og oppdateringer på en strukturert måte, og dermed styrker samarbeidet for å levere en helhetlig kundeopplevelse.

Oppsummering:

HubSpot CRM gir mindre bedrifter i Stavanger og Rogaland de verktøyene de trenger for å bygge sterke kundeforhold og systematisere salgsarbeidet. Ved å sentralisere kundeinformasjon, automatisere prosesser, få innsikt gjennom analyser, spore kundeinteraksjoner og forbedre teamkommunikasjon, kan bedriften din være godt rustet til å møte kundenes forventninger og vokse i et konkurransepreget marked. Ta det første skrittet mot forretningsvekst ved å implementere HubSpot CRM i din bedrift – og er det noe dere lurer på her det bare å kontakte oss .

Hjelpr elsker sjokoladecookies. Denne hjemmesiden bruker sånne smakløse digitale cookies, og ved å fortsette å bruke denne siden aksepterer du bruken vår.  

Scroll to Top